Skip to main content

Projekt doradczo – szkoleniowy „Jakość i Efektywność”

Chcesz podnieść znacząco jakość oferowanych usług?

Gość – przepraszam, kto jest dzisiaj na kuchni? pan Staszek czy pan Krzysiek?
Kelner – pan Staszek.
Gość – a kiedy będzie pan Krzysiek?
Kelner – w czwartek.
Gość – to ja przyjdę w czwartek.

Takiej sytuacji chcielibyśmy uniknąć, ale czasami jest tak, że nie wszyscy gotują bądź obsługują tak samo. Każdy robi to po swojemu, jedni robią to lepiej, a inni znacznie gorzej. Taką sytuacje można zaobserwować również na sali wśród personelu obsługi. Może to wynikać z braku przeszkolenia, braku receptur, braku kontroli, chęci do pracy (braku motywacji), ustalonych zasad i reguł, a czasami nawet właściciele lokali nie chcą wprowadzać zmian bo boją się że utracą pracowników. Zbyt duża ilość obowiązków, częsta kontrola i wymagania stawiane przed pracownikami powoduje czasami ich odejście.

Powtarzalność! i jeszcze raz powtarzalność! Za każdym razem Gość musi otrzymać taką samą usługę, i na takim samym poziomie jeżeli chcemy by do nas wrócił.

Jest to program doradczo – szkoleniowy opracowany na podstawie wieloletniego doświadczenia i obserwacji podnoszący znacznie jakość oferowanych usług, zadowolenie Gości, wiedzę pracowników, i ich motywację do dalszej i efektywniejszej pracy. Program składa się z kilku części, które realizowane są w pewnych odstępach czasowych.

DIAGNOZA

Jest to przeprowadzenie szczegółowego audytu, który składa się z wizyty w lokalu i przeprowadzenia anonimowej i szczegółowej kontroli personelu obsługi, sprawdzenia receptur i poziomu wskaźnika FOOD COST, czy analizy karty menu. Następnie wynik audytu jest dokładnie omawiany z właścicielem lub managerem, i proponowane są ewentualne programy naprawcze m.in. (szkolenia dla personelu obsługi, kuchni, opracowanie i kalkulacja receptur, opracowanie karty menu czy karty win).

PROCEDURY & STANDARYZACJA

Jest to opracowanie niezbędnych procedur i standardów jakościowych m.in.: procedury inwentaryzacji, magazynowania, odbioru towaru, „check in” i „check out”, czy opracowanie receptur wraz z dokładna kalkulacją. Standaryzacja tyczy się opracowania pełnej księgi standardów, na którą składają się m.in. takie aspekty jak: wygląd personelu, zachowania, sprzęty, ABC karty menu, win i alkoholi, obsługa Gościa, komunikacja w sytuacjach trudnych, i wiele innych zagadnień. Niezbędne procedury i standaryzacja przekazana jest w wersji elektronicznej i papierowej w postaci tabel, instrukcji czy księgi standardów.

SZKOLENIA

Na podstawie opracowanej standaryzacji personel przechodzi odpowiednie szkolenia. Mogą to być szkolenia kelnerskie, barmańskie, baristyczne, sprzedażowe, z zarządzania personelem lub kosztami, czy nawet szkolenia dla personelu kuchni. Po przeprowadzonych szkoleniach, zostaje wdrożony program motywacyjny dla personelu kuchni i sali. Program motywacyjny opiera się na:
– wyznaczeniu mierzalnych celów,
– systemie premiowym,
– konkursach motywacyjnych.

WALIDACJA

Jest to uzyskanie dowodu, że wprowadzone procedury i standaryzacja są przestrzegane, a środki kontroli są skuteczne m.in.:
– sprawdzenie czy pracownicy znają i przestrzegają wprowadzone standardy i procedury,
– kontrola sprzedaży całościowej i personelu mającego bezpośredni kontakt sprzedażowy (kelnerów, barmanów),
– kontrola receptur i poziomu wskaźnika FOOD COST i BEVARAGE COST,
– ponowny audyt obsługi Gościa,
– weryfikacja wiedzy pracowników z karty menu, – analiza karty menu.

Wszelkie niezbędne produkty i surowce, które będą używane podczas szkolenia są po naszej stronie.

Pracownicy otrzymują materiały szkoleniowe w formie skryptów.

Cena ustalana jest zawsze indywidualnie z Zamawiającym, i uzależniona może być od standardu i wielkości obiektu.

Szkolenia Baristyczne

Zobacz więcej

Szkolenia Sommelierskie

Zobacz więcej

Szkolenia Barmańskie

Zobacz więcej

Szkolenia Kelnerskie

Zobacz więcej

Szkolenia Kompleksowe

Zobacz więcej

Zarządzanie w Gastronomii

Zobacz więcej