Chcesz podnieść znacząco jakość oferowanych usług?
Gość – przepraszam, kto jest dzisiaj na kuchni? pan Staszek czy pan Krzysiek?
Kelner – pan Staszek.
Gość – a kiedy będzie pan Krzysiek?
Kelner – w czwartek.
Gość – to ja przyjdę w czwartek.
Takiej sytuacji chcielibyśmy uniknąć, ale czasami jest tak, że nie wszyscy gotują bądź obsługują tak samo. Każdy robi to po swojemu, jedni robią to lepiej, a inni znacznie gorzej. Taką sytuacje można zaobserwować również na sali wśród personelu obsługi. Może to wynikać z braku przeszkolenia, braku receptur, braku kontroli, chęci do pracy (braku motywacji), ustalonych zasad i reguł, a czasami nawet właściciele lokali nie chcą wprowadzać zmian bo boją się że utracą pracowników. Zbyt duża ilość obowiązków, częsta kontrola i wymagania stawiane przed pracownikami powoduje czasami ich odejście.