Skip to main content

Szkolenie kelnerskie – aktywna sprzedaż kelnerska

Sprzedaż w restauracji – skuteczna i efektywna sprzedaż kelnerska

Kelner jako mistrz obsługi i skuteczny sprzedawca.

Aktywna sprzedaż w restauracji to odpowiedni dialog z Gościem, mający na celu zbadanie jego preferencji, i dopasowanie odpowiedniego dania czy napoju… Ale czy tylko…, to również dbanie o jego potrzeby podczas całego pobytu w restauracji, to czy ma jeszcze na stole napoje, czy może zechciałby przed daniem głównym zjeść przystawkę, napić się wina do posiłku, czy zjeść deser i napić się dobrej kawy lub dobrego alkoholu…. To również Twój język jakim komunikujesz się z Gościem, w jaki sposób formułujesz pytania, mimika twarzy, intonacja, i oczywiście Twoja wiedza…i to nie tylko ze znajomości menu…

Szkolenie z aktywnej sprzedaży skierowane jest do wszystkich osób pracujących przy obsłudze gości w restauracji kelnerów, barmanów, managerów, czy też właścicieli obiektów dla których zwiększanie sprzedaży jest jednym z kluczowych elementów.

Nie jest to tylko sucha teoria, ale prace w grupach, ćwiczenia indywidualne, ale również mogą to być ćwiczenia praktyczne pod okiem kamery, gdzie można zobaczyć siebie w roli obsługującego, i zobaczyć to czego na co dzień nie widzimy.

Każdy z uczestników kursu otrzymuje materiały szkoleniowe w formie skryptu i przerabianymi ćwiczeniami.

Po ukończonym szkoleniu uczestnicy otrzymują certyfikaty/zaświadczenia z wyszczególnioną tematyką zajęć (suplementem), opatrzonym znakiem jakości MSUES.

Szkolenie dla kelnerów z aktywnej sprzedaży może być również przeprowadzone w miejscu wyznaczonym przez Zamawiającego, a jego tematykę możemy dopasować do oferty restauracji i indywidualnych potrzeb.

Program szkolenia

  • Czym jest sprzedaż w restauracji i czy skutecznej sprzedaży można się nauczyć?
  • Cechy dobrego sprzedawcy
  • Wygląd profesjonalnego sprzedawcy (na co Goście zwracają uwagę, i co trzeba wyeliminować)
  • Zakazane zachowania i postawy w obsłudze Gościa
  • Co wyróżnia typowego „zbieracza zamówień”?
  • Kelner jako sprzedawca – momenty w obsłudze gdzie możemy zwiększyć sprzedaż
  • Jak wzbudzić zaufanie i zbudować dobry kontakt sprzedażowy?
  • Znajomość karty menu/ karty win i alkoholi – podstawą sukcesu
  • Pierwsze wrażenie w obsłudze – na co musimy zwracać szczególną uwagę?
  • Poprawne powitanie Gości
  • Komunikacja werbalna i niewerbalna w obsłudze Gościa
  • Modulacja głosu w komunikacji werbalnej
  • Dlaczego proponować napoje?
  • Jak skutecznie proponować napoje, i kiedy?
  • Obsługa Gościa a’la carte z elementami sztuki kelnerskiej:
    – powitanie
    – przyjęcie zamówienia
    – serwis restauracyjny
    – podanie rachunku
    – pożegnanie
  • Pytania otwarte np. Jakie wino życzy Pan sobie do dań głównych, francuskiego merlota czy chilijskie carmenere?
  • Pytania zamknięte np. Czy życzy Pan sobie jeszcze jedną wodę mineralną?
  • Pytania sondujące i alternatywne podczas obsługi – kiedy stosować?
  • Up-selling i Cross-selling czyli dosprzedaż
  • Technika założenia „na tak” przy polecaniu
  • Ukłon Sullivana
  • Kolejność polecania – czy jest ważna?
  • Sugestywne opisywanie potraw i win
  • Skuteczne polecenie przystawek
  • Jak proponować desery, i kiedy?
  • W których momentach obsługi najlepiej polecać wino, i jakie techniki sprzedaży stosować
  • Skuteczne zwroty sprzedażowe (kiedy stosować)
  • Scenki rodzajowe w obsłudze Gościa
  • Typy Gości
  • Dziwne pytania zadawane przez Gości
  • Trudne sytuacje z Gośćmi

CZAS TRWANIA SZKOLENIA – 1 dzień (10h szkoleniowych/8h zegarowych).

GODZINY ZAJĘĆ – 9:00 do 17:00.

EGZAMINY – teoretyczny.

PROWADZĄCY – Marcin Włodarczyk.

CENA350 zł.

Metodologia nauczania

Tradycyjny wykład, prezentacja multimedialna, ćwiczenia praktyczne, demonstracje, grupy dyskusyjne, ćwiczenia wykorzystujące wiedzę, ćwiczenia z kamerą video.

Wymagania wstępne

W kursie mogą uczestniczyć wszyscy, którzy ukończyli 16 lat i mają wykształcenie podstawowe.

Cele kształcenia

Uczestnik szkolenia będzie wiedział jak obsługiwać Gości indywidualnych w restauracji, pozna różnego rodzaju techniki sprzedażowe i będzie wiedział w których momentach obsługi je wykorzystać.

Efekty uczenia

Uczestnik szkolenia potrafi obsługiwać różnego rodzaju Gości w restauracji, potrafi stosować techniki sprzedażowe aby zwiększać zadowolenie Gości, i obroty w restauracji. Potrafi odpowiednio reagować na skargi i reklamacje.

Szkolenia Baristyczne

Zobacz więcej

Szkolenia Sommelierskie

Zobacz więcej

Szkolenia Barmańskie

Zobacz więcej

Szkolenia Kelnerskie

Zobacz więcej

Szkolenia Kompleksowe

Zobacz więcej

Zarządzanie w Gastronomii

Zobacz więcej